ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Érvényes: 2023. december 3-tól visszavonásig

A szolgáltató adatai

A webáruház neve: Harmónia ékszer

A webáruház címe: www.harmoniaekszer.hu

A webáruházat működteti: dr. Fekete Andrea e.v.

A Vállalkozó székhelye: 1137 Budapest, Szent István krt. 6.

A Vállalkozó nyilvántartási száma: 43126105

Nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: Budapest Főváros Kormányhivatal

Elérhetőség: info(kukac)harmoniaekszer.hu

Vállalkozó egyéb elérhetősége: +36 30 500 4633

Adószám: 76834404-1-41

Bankszámlaszám: 11991119-95618137-00000000

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-92527/2015, NAIH-92528/2015

A Tárhelyszolgáltató adatai

Név: EVOLUTIONET Kft.

Székhely: 7342 Mágocs, Széchenyi utca 75.

Elérhetőség: +36 30 503 19 29, info@domain-tarhely.net

Tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
  3. Árak
  4. Akciók
  5. Regisztráció
  6. Megrendelés
  7. Fizetés módja
  8. Szállítás
  9. Szavatosság
  10. Elállás
  11. Adatkezelés
  12. Fogyasztóra vonatkozó egyéb rendelkezések
  13. Panaszkezelés
  14. Műszaki információ, védelmi intézkedések
  15. Alkalmazandó jog

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.harmoniaekszer.hu honlapon (a továbbiakban: Weboldal) regisztráló és/vagy vásárló (továbbiakban: Fogyasztó), valamint az általa elérhető szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a termékmegrendeléssel és annak teljesítésével összefüggésben a Fogyasztó és a Weboldalt működtető dr. Fekete Andrea e.v. (a továbbiakban: Vállalkozó) jogait és kötelezettségeit.

Jelen dokumentum elektronikusan kerül iktatásra, utóbb a Weboldalon, illetve Vállalkozó székhelyén lesz hozzáférhető, magatartási kódexre nem utal. A jelen feltételek alapján megkötött szerződések kizárólag elektronikus formában kerülnek rögzítésre és megkötésre.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve: magyar.

A Fogyasztó személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, amely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken keresztül: Adatkezelési tájékoztató

A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, amelyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A jelen ÁSZF hatálya a Weboldal valamennyi Fogyasztójára kiterjed. Fogyasztónak minősül minden olyan cselekvőképes, természetes személy, aki a Weboldalon regisztrál és/vagy vásárol. A Weboldalon való regisztrációval, illetve a megrendelés véglegesítésekor a Fogyasztó jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek elismeri.

A jelen ÁSZF 2023. december 3. napjától hatályos, és visszavonásig érvényes. A Vállalkozó jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Minden módosítás hatálya a módosítás után létesített jogviszonyokra terjed ki. A módosított ÁSZF hatályba lépésének napja az a nap, az az időpont, amelytől a módosított ÁSZF a Vállalkozó által üzemeltetett Weboldalon közzétételre, a nyilvánosság számára elérhetővé válik.

A mindenkor hatályos ÁSZF szövege megtalálható a www.harmoniaekszer.hu Weboldalon, illetve a Vállalkozó székhelyén.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Fogyasztó a Vállalkozó által üzemeltetett Weboldalon egyedi rendelésre készült és kisszériás ásványékszereket, csakra ékszereket, hajdíszeket, lakás- és virágdekorációt, táskaékszereket, egyéb ékszereket és kiegészítőket (a továbbiakban Termékek) on-line vásárolhat, a Weboldalon közzétett, a megrendeléskor érvényes áron, kizárólag Magyarország területén belüli szállítási címre. Fogyasztó a Termékekből árufajtára és mennyiségre vonatkozó korlátozás nélkül vásárolhat, a készlet erejéig. A Vállalkozó a Fogyasztó által kiválasztott Termékeket becsomagolja, az alábbi feltételek mellett Fogyasztó részére megküldi, átadja (a továbbiakban együtt: Szolgáltatás).

A Weboldalon megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól a Fogyasztó az egyes termékoldalakon kap tájékoztatást. A kristályok leírásában szereplő esetleges gyógyhatások népi megfigyelésen alapulnak, tudományosan nem bizonyítottak és a termékek használata nem helyettesíti az orvosi kezelést. Bővebben lsd. Michael Gienger: Gyógyító kövek katalógusa c. könyve.

Az egyedi termékekről egyedi fotó készül, amelyet Vállalkozó közzétesz a Weboldalon, és jelzi a termékoldalon, hogy az adott termék egyedi (pl. a dróthajlításos medáloknál a kő és a befoglalás formája miatt, stb.). Amennyiben kisszériás termékről van szó (egy fazonból több db is készült), a megjelenített fotó csak illusztráció és az adatok tájékoztató jellegűek. Ezen termékek színben, formában, hosszúságban és súlyban (különösen az amorf formájú pebble vagy chips kristályok esetében) kis mértékben eltérhetnek a fotón és a termékleírásban szereplőtől. A Fogyasztó monitorán megjelenített színek eltérhetnek a valóságtól, ezért a Vállalkozó ez irányú felelősséget nem vállal.

A Weboldal írott vagy kép, grafikai tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. A Válallkozó fenntartja magának különösen a másolás, megjelenítés, adaptálás és terjesztés jogát.

3. Árak

A Weboldalon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes eladási árak, amelyeket a Fogyasztó a Weboldalon, a Webáruház menüpontban, a termékek mellett talál. Az árak forintban értendők, és egy darabra vonatkoznak – kivéve fülbevaló, ahol egy párra. Figyelem! A termékek mellett feltüntetett eladási árak nem tartalmazzák az ÁFA-t és a szállítás költségét. A megrendelés véglegesítése előtt, a Megrendelés összegzése oldalon kalkulálja a rendszer a Fogyasztó által megrendelt termékek teljes szállítási költségét. A szállítási módokról és azok díjairól a jelen ÁSZF 8. pontjában olvashat részletesen.

A vállalkozó fenntartja az árváltoztatás jogát. Az árváltoztatás közzététele előtt véglegesített megrendeléseket a Vállalkozó a megrendeléskor érvényes áron teljesíti.

Amennyiben a Weboldalon technikai hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél (leírás, aktuális készlet) vagy az áraknál, Vállalkozó fenntartja magának a jogot a korrekcióra. Hibás áron a Vállalkozó nem köteles a terméket értékesíteni. Hibás áron történő megrendelés vagy készlethiány esetén nem jön létre szerződés a Fogyasztó és a Vállalkozó között. Még akkor sem, ha a rendszer automatikusan és/vagy a Vállalkozó manuális E-mailben visszaigazolja a megrendelést. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítás után Vállalkozó azonnal tájékoztatja a Fogyasztót az új adatokról, az esetleges készlethiányról, illetve az árakról. A Fogyasztónak ezt követően lehetősége van a helyes áron és paraméterekkel történő megrendelésre, szerződéskötésre, de el is állhat a szerződéstől.

4. Akciók

A Vállalkozó az általa biztosított, a Termékekre vonatkozó akciók lényeges körülményeiről (különösen annak mértékéről és időtartamáról) a Weboldalon minden Fogyasztó részére elérhető formában tájékoztatót tesz közzé.

Fogyasztónak az akció időtartama alatt a Vállalkozó részére küldött, Termékekre vonatkozó megrendelésére és a Szolgáltatás teljesítésére, az akció idejére meghirdetett feltételek az irányadóak, a készlet erejéig.

5. Regisztráció

A Weboldal látogatója regisztráció nélkül is megtekintheti a Weboldalt, és vásárlást is kezdeményezhet. A regisztrációnak az az előnye, hogy a Fogyasztónak, későbbi vásárlásainál nem kell újra megadnia az adatait, ezáltal gyorsabbá válik a megrendelés folyamata. Előny továbbá, hogy utólag meg tudja tekinteni korábbi megrendeléseit. A regisztráció menetéről részletesen az alábbiakban olvashat.

A Weboldal kezdő oldalán a Bejelentkezés/Regisztráció szóra kattintva megjelenő felületen, a feltüntetett adatok hiánytalan megadásával, majd a „Regisztráció” gomb lenyomásával lehet sikeresen regisztrálni.

A regisztrációkor a Fogyasztónak meg kell adnia E-mail címét és jelszavát. Ezen kívül a Vállalkozó által nyújtott Szolgáltatás teljesíthetősége érdekében célszerű már a regisztrációkor megadnia vezeték és keresztnevét, a számlázási címét (város (település), irányítószám, valamint utca név, házszám, emelet és ajtó – ha van) és telefonszámát. A regisztrációt/belépést követően a Címek alpont kiválasztásával megjelenik a Szállítási és Számlázási cím. Mindkettőt megadhatja, vagy – ha korábban már megadta – módosíthatja, ha a Szerkesztés gombra kattint. Az új adatokat a Cím mentése gombra kattintva tudja véglegesíteni. A számlázási és szállítási cím kizárólag Magyarország területén belüli cím lehet.

Ha a szállítási cím, ahova a megrendelt Termékeket Fogyasztó kiszállítani rendeli, eltér a számlázási címben megadott adatoktól (pl. azért, mert a munkahelyi címére kéri majd a kiszállítást, vagy valakinek ajándékba küldi majd a Termékeket), akkor a szállítási nevet (vezetéknév, keresztnév) és címet (város/település, irányítószám, utca név, házszám, és ha van, emelet ajtó megadásával), valamint a címzett telefonszámát a Címek oldalon, a Szállítási cím melletti Szerkesztés gombra kattintva, a megjelenő oldalon tudja megadni. A Szállítási cím kizárólag Magyarország területén belüli cím lehet. Fogyasztó a szállítási címet a rendelés leadásakor, a „Pénztár” oldalon is módosíthatja.

Fogyasztó a regisztrálással kijelenti, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek. A Vállalkozó a regisztráció sikeres megtörténtéről értesítést küld a regisztráló Fogyasztó részére, az általa megadott E-mail címre.

A Vállalkozó a regisztrált Fogyasztó számára biztosítja a regisztrációkor vagy azt követően megadott adatai megtekintését, szükség esetén módosítását. A regisztrált Fogyasztó vállalja, hogy az adataiban történő változás esetén az adatait a valóságnak megfelelően a Weboldalon haladéktalanul módosítja. Az adatok megtekintésére és megváltoztatására az alábbiak szerint van lehetősége:

az adatok megjelenítésére és az adatváltoztatásra rendszeresített felületen (a Weboldalon a Bejelentkezést követően a bal oldalon megjelenő gombok közül a Címek vagy a Fiókadatok gombra kattintva.

A Fogyasztó regisztrációja bármikor ingyenesen, korlátozástól és indokolástól mentesen visszavonható a jelen ÁSZF részét képező Adatkezelési tájékoztató 4.1 pontjában leírtak szerint.

Amennyiben Fogyasztó törli a regisztrációját, azzal nem törli a már leadott rendeléséhez kapcsolódó adatokat, dokumentumokat, de ha később meggondolja magát, a regisztráció visszaállítására nincs mód (új regisztrációt kell kezdeményezni).

A Fogyasztó köteles a regisztrált Fogyasztó nevéhez kapcsolódó Fogyasztói azonosítóját (lsd. jelszó) titokban tartani és minden szükséges és ésszerű óvintézkedést megtenni annak érdekében, hogy jogosulatlan személyek ahhoz ne férjenek hozzá. Amennyiben a Fogyasztó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát. Amennyiben feltételezhetően az adott személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, Fogyasztó köteles a Vállalkozót erről értesíteni. A jelszó megváltoztatására – a belépést követően – a Fiókadatok gombra kattintva megjelenő oldalon van lehetősége.

6.   Megrendelés

6.1.  A termék kiválasztása

A Fogyasztó a Weboldal főmenüjében kategóriákba és – bizonyos termékek esetében – alkategóriákba rendezve találja a termékeket. A kiválasztott Termék nevére vagy fotójára kattintva a Termékoldalra juthat, ahol megtekintheti a termék ismertetőjét, paramétereit, árát stb. a fotóra kattintva pedig felnagyíthatja a termékfotót.

A Fogyasztó a Termékoldalon adhatja meg a megvásárolni kívánt Termék mennyiségét és a „Kosár” ikon megnyomásával egy virtuális kosárba helyezheti azokat. A Weboldal felső menüsora alatt található „Kosár” ikonra kattintva megtekintheti a kiválasztott termékek listáját. Ezen a felületen a Fogyasztó – a rendelés véglegesítése előtt – módosíthatja a kosár tartalmát. A darabszámnál található +/- gombbal változtathatja, vagy beírhatja a termék módosított mennyiségét. A Kosár frissítése gombbal tudja a módosított darabszámot rögzíteni a rendszerben. Így megjelenik a módosított mennyiségek szerint fizetendő összeg. Ha a Fogyasztó egy adott terméket mégsem szeretne megvásárolni, akkor a termék megnevezés mellett található piros „X” jelre kattintva törölheti azt a kosárból. Ha a Fogyasztó további termékeket akar a kosárba tenni, akkor a “Kosár” oldalon a „Vissza az áruházba” gombra kattintva vissza tud térni a Weboldal kezdőoldalára. A „Kosár” elhagyásával nem ürül ki a tartalma, és a felső menüsor alatti „Kosár” ikonra kattintva a Fogyasztó bármikor visszatérhet ellenőrizni a tartalmát.

Amennyiben a Fogyasztó befejezte a termékek közötti válogatást, akkor a „Kosárban” le kell ellenőriznie a rendelés helyességét (különös tekintettel a rendelt Termékek mennyiségére és a végösszegre). Ezt követően meg kell adnia a szállítási módot az adott mód kijelölésével, majd a rendszer automatikusan kalkulálja a megrendelés várható szállítási költségét,. Ha a Fogyasztó rendelkezik kuponnal, akkor a rendelés véglegesítése (lsd. „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintás) előtt , a „Kuponkód” mezőben adhatja meg a kuponkódot, amelyet a “Kupon alkalmazása” gomb lenyomásával tud érvényesíteni. Ha ezt elmulasztja, akkor később, a “Pénztár” oldalon is lehetősége van kuponját ehhez a rendeléséhez beváltani.  Egy kupon csak egyszer használható fel.

A Fogyasztónak itt, a “Kosár” oldalon van utoljára lehetősége a megrendelés tartalmának módosítására. 

Amennyiben a „Kosár” tartalmát, a rendelése összegzését a Fogyasztó rendben találja, és meg kívánja rendelni a listán szereplő mennyiségben és áron a Termékeket, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

6.2.  A rendelés elküldése

Miután a Fogyasztó a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával véglegesítette megrendelését, a “Pénztár” oldalra jut, ahol lehetősége van kiválasztani, hogy

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, vagy
  • új vásárlóként akar regisztrálni a vásárlás során, vagy
  • regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha korábban már regisztrált a Weboldalon, akkor a Fogyasztónak meg kell adnia a korábbi regisztráció során rögzített E-mail címét és jelszavát. Ha elfelejtette jelszavát, az „Elfelejtett jelszó” feliratra kattintva új jelszót igényelhet.

Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor a Fogyasztónak – miután kitöltötte a Számlázási adatokat, be kell pipálnia a Fiók létrehozása opciót. Ezzel megjelenik egy újabb rovat a számlázási adatok alatt, ahol meg tudja adni jelszavát.

Ha regisztráció nélkül szeretne vásárolni, akkor a Fogyasztónak meg kell adnia vezeték- és keresztnevét, E-mail címét, telefonszámát, valamint számlázási és szállítási címét, amennyiben az nem egyezik meg a számlázási címmel.

Ha a szállítási és a számlázási cím azonos, akkor a Fogyasztónak rá kell klikkelnie a Szállítás másik címre szövegtől balra található pipára, amely így eltűnik, és ezzel a Szállítás másik címre űrlap is összezáródik. Ezen a területen csak a Megjegyzés rovat marad látható, amelyben megadhatja a Fogyasztó az egyéni igényeit (pl. balos záródású láncot kér, beakasztós helyett bedugós fülbevalót szeretne, kér a nyakláncra lánchosszabbítót stb.). 

A következő lépésben a Fogyasztónak még lehetősége van szállítási módot változtatni, viszont a megrendelés tartalmát már csak úgy módosíthatja, ha visszalép a “Kosár” oldalra. Ekkor azonban – ha nem regisztrált Fogyasztóként adja le rendelését, tehát nem belépve használja a weboldalt – a “Pénztár” oldalon beírt adatok elvesznek.

Ha a Fogyasztó egyetért a megrendelés tartalmával, és elfogadja a jelen ÁSZF-et, valamint az Adatkezelési tájékoztatót , (ennek tényét a jelölőnégyzetek kipipálásával igazolja), a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva juttathatja el megrendelését a Vállalkozónak.

A Weboldalon közölt információk nem minősülnek az Vállalkozó részéről szerződés megkötésére irányuló ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Fogyasztó az ajánlattevő. A Fogyasztó által a Weboldalon keresztül tett ajánlatnak, és annak a Vállalkozó által történő végső elfogadásával (lsd. az automatikus visszaigazoló E-mailt követő, manuális visszaigazoló E-mail) jön létre az adásvételi szerződés, amely a Fogyasztóra nézve fizetési kötelezettséget von maga után.

6.3.  Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

A Vállalkozó, a tárhely szolgáltatójával együttműködve biztosítja a megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközöket ahhoz, hogy a Fogyasztó az adatbeviteli azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni.

A Fogyasztónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt bármikor lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a “Vissza” gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha a Fogyasztó már a következő oldalra lépett). A Fogyasztó felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a Fogyasztó által megadott adatok alapján kerülnek számlázásra, illetve szállításra a termékek. A Vállalkozó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. A Fogyasztó a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó jogosult a Fogyasztó hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Fogyasztóra hárítani. A rosszul megadott E-mail cím vagy a Fogyasztó postafiókjához tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és meggátolhatja a Fogyasztó és a Vállalkozó közötti szerződés létrejöttét.

6.4.  A rendelés feldolgozása, visszaigazolás

A Fogyasztó által a Weboldalon keresztül elküldött ajánlatot a Vállalkozó – a Fogyasztó által a regisztrációkor vagy a rendeléskor megadott E-mail címen – elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben e visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a Szolgáltatástól függő elvárható időn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Fogyasztóhoz nem érkezik meg, Fogyasztó mentesül a megrendeléskor keletkezett ajánlati kötöttsége vagy egyéb szerződéses kötelezettsége alól. A visszaigazolás tartalmazza a Szolgáltatás lényeges adatait, így a Fogyasztó adatait, a megrendelt Termékeket, azok bruttó vételárának megjelölésével, a szállítás költségeit, valamint a megrendelés alapján fizetendő összesített ellenértéket.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozóhoz, valamint a Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számukra hozzáférhetővé válik. Abban az esetben, ha a megrendelés visszaigazolása a Fogyasztó részére az általa megadott E-mail címre elküldésre került, és a visszaigazolás fogadását követő 24 órán belül („türelmi idő”) a Fogyasztó a megrendeléssel kapcsolatban kifogással (pl. regisztrációkor megadott jelszavával visszaéltek, nem a Fogyasztó adta le a megrendelést, a szállítási cím tévesen került megadásra stb.) nem él, úgy a Vállalkozó a megrendelést valósnak tekinti. A Vállalkozó a „türelmi idő” elteltével, az azt követő munkanapon kezdi el a rendelés feldolgozását, és egy rendelést véglegesítő, manuális E-mailt küld a Fogyasztónak, amellyel létrejön a Fogyasztó és a Vállalkozó közötti szerződés.

A Vállalkozó felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy ha Banki előreutalásos fizetést választott, csak a manuális visszaigazoló E-mail kézhezvételét követően utalja megrendelése ellenértékét.

A Fogyasztó által megrendelt termékek becsomagolása és szállítóhoz való eljuttatása – banki előreutalás esetén – az ellenértéknek a Vállalkozó számlájára történő beérkezése utáni munkanapon, míg elektronikus, bankkártyás fizetés esetén a pénzügyi szolgáltató által a fizetés tényéről szóló értesítés Vállalkozóhoz érkezését követő munkanapon történik. Ennek megtörténtéről a Vállalkozó a regisztrációkor vagy a megrendelés leadásakor megadott E-mail címen értesíti a Fogyasztót, és megadja a csomag nyomon-követésére szolgáló kódot. Amennyiben a Termék(ek) ára és a szállítási költség nem teljes mértékben került kifizetésre, Vállalkozó ennek tényét jelzi Fogyasztónak, és visszatartja a csomagot addig, amíg Fogyasztó ki nem fizeti a hiányzó összeget..

Utánvétes vásárlásnál a rendelés feldolgozása és küldemény szállítónak történő átadása csak akkor történik meg, ha a Fogyasztó legkésőbb a megrendelést visszaigazoló manuális E-mail megérkezését követő 4 munkanapon belül E-mailben nyilatkozik, hogy a megrendelést valóban ő adta le, és fenntartja vételi szándékát. Ezen idő alatt Vállalkozó – ha szükséges – emlékeztető E-mailt küld, és megkísérli telefonon is felvenni a kapcsolatot Fogyasztóval. Amint határidőben megérkezik Fogyasztótól a megerősítés, Vállalkozó 24 órán belül eljuttatja a küldeményt a szállítóhoz. Ennek megtörténtéről a Vállalkozó a regisztrációkor vagy a megrendelés leadásakor megadott E-mail címen értesíti a Fogyasztót, és megadja a csomag nyomon-követésére szolgáló kódot.

6.5.  Szállítási/Teljesítési határidő

Személyes átvétel esetén a rendelés manuális visszaigazolását követő munkanaptól, a Vállalkozóval előre egyeztetett időpontban; egyéb esetben a Fogyasztó által választott szállítási módtól (lsd. 8.1. pontot) is függően Budapesten 2-3 munkanap, vidéken 3-5 munkanap a küldemény szállítónak történő átadását követően.

Személyes átvétel esetén a termék legfeljebb a rendelés manuális visszaigazolását követő 10 napon belül vehető át. E határidő elteltével a szerződés megszűnik, a Vállalkozó a teljesítésre nem köteles.

6.6. Számlázás

A Vállalkozó a Szolgáltatás ellenértékéről számlát állít ki, amelyet a megrendelt termékek átvételekor bocsát a Fogyasztó rendelkezésére (bármilyen szállítási és fizetési módot is választ a Fogyasztó, a számla a csomagban található). A számlán szereplő összegek nem tartalmaznak ÁFA-t, mivel Vállalkozó alanyi adómentes.

7. Fizetés módja 

Fogyasztó a megrendelt Termékek ellenértékét, valamint a szállítási költséget a következő módok valamelyikével fizetheti meg:

  • Banki előre utalással

Amennyiben Fogyasztó ezt a fizetési módot választja, a Vállalkozó által – az automatikus E-mailt követően – küldött manuális rendelés visszaigazoló E-mailben szereplő bankszámlaszámra és a rendelésszámra hivatkozva indíthatja el a banki átutalást.

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Kedvezményezett neve: dr. Fekete Andrea e.v.

Kedvezményezett bankja: Erste Bank

Kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-94319914

A közlemény rovatban mindenképpen szükséges feltüntetni a RENDELÉS SORSZÁMÁT, mert a befizető csak így azonosítható.

  • Bankkártyás fizetés a Paylike rendszerében

Amennyiben a Fogyasztó ezt a fizetési módot választja, a “Pénztár” oldalon a “Tovább a fizetéshez” gombra kattintva a felugró ablakban megadhatja bankkártya adatait.
A dániai székhelyű Paylike rendszerén keresztül MasterCard, Maestro, Visa vagy Visa Electron kártyákkal a fizetés biztonságos.

A Paylike fizetési szolgáltató elérhetőségei:
E-mail: hello@paylike.hu ,
Telefonszám: +45 78 75 51 61 , +36 1 500 9480
Cím: P. O. Pedersensvej 14, Aarhus, Dánia,
https://paylike.hu/.

  • Utánvét

Utánvéttel történő vásárlás esetén a Fogyasztó a megrendelt termékek ellenértékét vagy a személyes átvételkor a helyszínen, készpénzben egyenlíti ki, vagy házhozszállítás esetén a futárnak fizeti ki.

Amennyiben a Fogyasztónak korábban volt át nem vett küldeménye (kivéve, ha az átvételt azért tagadta meg, mert a csomagolás sérült volt, illetve a szállítás időtartama alatt írásban jelezte elállási szándékát) vagy a küldemény „nem kereste jelzéssel” érkezett vissza a Vállalkozóhoz, a Vállalkozó a további megrendeléseket csak a vételár és a szállítási költség előre történő megfizetése esetén teljesíti. Ennek tényéről Vállalkozó a megrendelést visszaigazoló manuális E-mailben tájékoztatja Fogyasztót.

8. Szállítás

Vállalkozó a Fogyasztó által megrendelt termékeket kizárólag Magyarország területén belülre vállalja szállítani. Minden egyéb, Magyarország területén kívülre szóló Szolgáltatás teljesítését jogosult megtagadni. A Vállalkozó a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt csomagok vételárát nem befolyásolja. A szállítási díjat a Fogyasztó fizeti nettó 15.000 Ft vásárlási értékhatárig. A Fogyasztónak a szállításért felszámított díj a kiállított számlán feltüntetésre kerül.

Nettó 15.001 Ft vásárlási értékhatár felett a szállítás a Fogyasztó számára ingyenes. Ingyenes szállításkor Fogyasztó bankkártyával vagy banki átutalással egyenlítheti ki a Termékek vételárát, és a Magyar Posta ajánlott levélküldeménykénti szállítási módjai közül választhatja az elsőbbségi vagy nem elsőbbségi módot. A szállítási módról felek a csomagfeladás előtt egyeztetnek.

8.1.  Szállítási módok

A Vállalkozó a megrendelt termékek Fogyasztóhoz való eljuttatását az alábbi módon végzi:

  • Magyar Posta – nem elsőbbségi, ajánlott levélküldeményként

A postai díjszabás a következő (érvényes 2023. szeptember 1-től):

Nem elsőbbségi, ajánlott levélküldemény postaköltsége

50 g-ig

810 Ft

500 g-ig

1 230 Ft

2 000 g-ig

2 515 Ft

A küldeményenként díjszabás alapján feladott nem elsőbbségi levélküldemények legalább 85%-át a feladást követő harmadik munkanap, legalább 97%-át a feladást követő ötödik munkanap végéig kézbesíti a Magyar Posta.

  • Magyar Posta – elsőbbségi, ajánlott levélküldemény

A postai díjszabás a következő (érvényes 2023. szeptember 1-től):

Elsőbbségi, ajánlott levélküldemény postaköltsége

50 g-ig

900 Ft

500 g-ig

1 460 Ft

2 000 g-ig

3 080 Ft


A küldeményenként díjszabás alapján feladott elsőbbségi levélküldemények legalább 90%-át a feladást követő munkanap, legalább 97%-át a feladást követő harmadik munkanap végéig kézbesíti a Magyar Posta.

Bármely esetben (elsőbbségi vagy nem elsőbbségi), a Fogyasztónak – az értesítés elhelyezésének napját követően – 10 munkanap áll rendelkezésére ahhoz, hogy a küldeményét az értesítőn szereplő postahivatalban átvegye. A küldemény postán történő átvételéhez szükséges a postai értesítő, valamint az átvevő személyazonosságát igazoló okmány bemutatása. Ha az átvételt elmulasztja, a küldemény visszaszállításra kerül a Vállalkozóhoz.

Akadályoztatása esetén meghatalmazást adhat a küldemény átvételére. A Magyar Posta Meghatalmazás nyomtatványát itt töltheti le >>

  • Házhozszállítás futárszolgálattal

A szolgáltatást az MPL (Magyar Posta Logisztika) futárszolgálat nyújtja.

A 2023. szeptember 1-től érvényes díjszabás szerint: előrefizetés esetén a házhozszállítás (üzleti csomagként) díja 2 kg-ig: 2370 Ft, az utánvétes házhozszállítás (üzleti csomagként) díja 2 kg-ig: 2885 Ft.

Az üzleti csomagok kézbesítése a feladást követő munkanapon történik (kivéve karácsonyi időszakot, ahol az átfutási idő hosszabb lehet), és a feladott csomagok itt követhetők nyomon>>

A Vállalkozó felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy az MPL futárszolgálattal nem lehet előzetesen, telefonon megállapodni a kiszállítás időpontjában (a futároknak fix útvonaltervük van), ezért a Fogyasztó olyan szállítási címet köteles megadni, amelyen 8 és 17 óra között elérhető.

A futár telefonon is megkísérli felvenni a kapcsolatot a címzettel, ezért Fogyasztó olyan telefonszámot köteles megadni a megrendeléskor, amelyen napközben elérhető.

A futár kétszer kísérli meg a küldemény kézbesítését. A második sikertelen kézbesítéskor értesítőt hagy a címen. A postai értesítővel és az átvevő személyazonosságát igazoló okmány bemutatásával 10 napig átvehető a küldemény az értesítőn megadott postahivatalban. Ha a Fogyasztó ez idő alatt nem veszi át a küldeményt, akkor az visszaszállításra kerül a Vállalkozóhoz.

Akadályoztatása esetén meghatalmazást adhat a küldemény átvételére. A Magyar Posta Meghatalmazás nyomtatványát itt töltheti le>>

  • Személyes átvétel

A szállítási költség 0 Ft. A csomagok átvehetők – előre egyeztetett időpontban és helyszínen – Budapesten a Nyugati tér környékén hétköznap 18 óra után, vagy kivételes esetben szombaton 10-től 18 óráig.

A Fogyasztó a megrendelését visszaigazoló E-mail kiküldését követő „türelmi idő” (amely idő alatt jelezheti Vállalkozónak, hogy valaki visszaélt az adataival, és nem ő adta fel a rendelést), azaz 24 óra elteltével, a következő napon (amennyiben az vasárnapra esik, akkor hétfőn) átvehető a küldemény. Ezt követően a Fogyasztónak 10 nap áll rendelkezésére a küldemény átvételére.

A Fogyasztónak vagy az általa írásbeli meghatalmazással jogszerűen meghatalmazott személynek az átvételkor igazolnia kell személyazonosságát, – ha meghatalmazott veszi át a csomagot – át kell adnia meghatalmazását a Vállalkozónak. A küldemény átadásakor az átvevő személyazonosságot igazoló okmánya száma a Készpénzfizetési számlán rögzítésre kerül.

8.2. A szállítással kapcsolatos egyéb rendelkezések és reklamáció

Ha egy Fogyasztó ugyanazon napon több megrendelést is lead, ezek a szállítási díjak szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Fogyasztó a második rendelés leadásakor jelzi, a Vállalkozó összevonhatja a megrendeléseket. Ez csak abban az esetben lehetséges, ha a szállítási cím és a választott szállítási mód azonos a megrendeléseknél. A már teljesítés alatt álló csomagok utólagos összevonására nincs lehetőség.

A Vállalkozó jogosult törölni a Fogyasztó megrendelését abban az esetben, ha

  • a Fogyasztó banki átutalást választott, és a manuális visszaigazoló E-mail kiküldését követő 4. munkanapon sem érkezik meg Vállalkozó számlájára az ellenérték, és/vagy a Fogyasztó ezen idő alatt nem reagál Vállalkozó megkereséseire
  • a Fogyasztó utánvétet választott, és 4 munkanapon belül nem jelez vissza Vállalkozónak azzal kapcsolatban, hogy ő maga adta e le a megrendelést, és a megkeresésekre sem reagál.

Mindkét esetben a Vállalkozó azt vélelmezi, hogy nem adott az személy rögzítette a megrendelést, illetve visszaéltek személyes adataival. Ha ezt követően valaki ugyanezen néven, számlázási/szállítási címmel és/vagy elérhetőséggel ad le újabb megrendelést, akkor Vállalkozó csak abban az esetben teljesíti a megrendelést, ha – utánvétes fizetés megjelölése esetén – minimum a szállítási költséget előre kiegyenlítik banki átutalással, vagy – banki átutalás megjelölése esetén – a teljes összeget előre átutalja Vállalkozónak.

A Vállalkozó köteles a termékeket úgy becsomagolni, hogy a csomagolás azokat megóvja. Amennyiben a Fogyasztó a csomagolást sérültnek találja, a küldeményt nem köteles átvenni. Ha mégis átveszi, akkor bontsa fel a küldeményt és ellenőrizze annak tartalmát (az áru a megrendelt mennyiségben és minőségben érkezett e meg). A sérült csomagolású, sérült és/vagy hiányos beltartalmú küldeményről az átvételkor jegyzőkönyvben, illetve a Magyar Posta kézbesítési okiratán jeleznie kell. Pontosan rögzíteni kell a káresemény bekövetkeztét és annak lényeges körülményeit. A jegyzőkönyv tartalmának valódiságát az átadó és az átvevő az aláírásával igazolja. Ha ezt a Fogyasztó elmulasztja, a szállítás közbeni sérülésre vonatkozó kifogással később nem élhet. A Fogyasztónak a kárfelvételi jegyzőkönyvet a csomag átvételét követő 48 órán belül el kell küldenie a Vállalkozó számára levélben vagy elektronikus úton.

Amennyiben a küldemény csomagolása sértetlen, a Fogyasztónak akkor is ellenőriznie kell rögtön az átvétel után annak tartalmát: a termék(ek) minősége és mennyisége, valamint a csomagban található számla tartalma megegyezik e a megrendelésben visszaigazoltakkal (utánvét esetében), illetve a számla végösszege megegyezik e a Fogyasztó által fizetett összeggel (banki előreutalás vagy bankkártyás fizetés esetén). Ha a Fogyasztó eltérést tapasztal, akkor azt haladéktalanul, de legkésőbb az átvételtől számított 48 órán belül köteles jeleznie a Vállalkozónak E-mailben vagy postai úton.

9. Szavatosság

9.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

A Fogyasztóval szerződéses viszonyban álló Vállalkozó – a Polgári törvénykönyv szabályai szerint – a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).

Hibás teljesítésnek minősül az, ha a termék a kiszállítás teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, kivéve, ha a hiba a szállítás (fuvarozás) következménye. Fogyasztó a hibás teljesítéskor kellékszavatossági igényt nyújthat be a Vállalkozó bármely elérhetőségén, írásban.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?

A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

Ha a Fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Fogyasztó maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A Fogyasztó akkor állhat el a szerződéstől, ha a Vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a Termék tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőben nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó a kellékszavatossági igényét?

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

A Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a Terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Fogyasztó a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének – a hiba közlésén túl – nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó számlával igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ki viseli a kellékszavatossági igény teljesítésével kapcsolatos költségeket?

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik.

Ha a Termék meghibásodásában a Fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrejátszott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket a közrehatása arányában a Fogyasztó köteles viselni, ha a Termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Kicserélés vagy elállás esetén a Fogyasztó nem köteles a Terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

9.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó termékszavatossági jogával?

A Fogyasztó a Vállalkozó által részére átadott Termék hibája esetén – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztó termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékek tulajdonságait a termékoldalakon találja, rendeltetésszerű használatuk, tisztításuk, tárolásuk tekintetében pedig az Ékszerek használati útmutatója az irányadó, amelyet tekinthet meg >>

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. Ha a Fogyasztó menthető okból nem tudja érvényesíteni az igényét, így például, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított 3 év, amely azonban már jogvesztő. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

A Vállalkozó által a Fogyasztónak eladott Termék hibája esetén a Fogyasztó kizárólag a Termék gyártójához vagy forgalmazójához nyújthatja be termékszavatossági igényét. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt a Fogyasztó kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval vagy forgalmazóval szemben érvényesítheti.

9.3.  Jótállás

A 151/2003 (IX. 22.), az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló Kormányrendeletet módosító 97/2014. (III. 25.) Kormányrendelet értelmében a Vállalkozó az általa forgalmazott Termékek közül csak a bruttó 10000 Ft feletti vételárú ékszerekre vonatkozóan köteles jótállást vállalni.

Milyen esetben érvényesítheti a Fogyasztó a jótállásból eredő jogait?

A Fogyasztó a Termék hibája esetén élhet a jótállásból eredő jogaival. A jótállásból eredő jogokat a Termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállásra kötelezettel Vállalkozóval szemben.

A Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A Fogyasztót ugyanazon jogok illetik meg a jótállás esetében, mint a kellékszavatosságnál: kérhet kijavítást vagy cserét, kivéve, ha ezen igények teljesítése lehetetlen, vagy a Vállalkozó számára – másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna (részletesen lásd az ÁSZF 11.1 pontban). Ha a Fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, igényelhet árleszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Fogyasztó maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A Fogyasztó akkor állhat el a szerződéstől, ha a Vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a Termék tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőben nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Milyen határidőn belül illetik meg a Fogyasztót a jótállásból eredő jogok?

A jótállási határidő a Termék Fogyasztó általi átvételével kezdődik, és 1 évig tart. Ha a Fogyasztó megfelelő határidőben jelzi a Termék meghibásodását a jótállásra kötelezett Vállalkozónak, de a Vállalkozó a kötelezettségének nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban kitűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A határidő a Terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) Termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Hogyan érvényesítheti a Fogyasztó a jótállásból eredő jogait?

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. Amely Termékek esetében a Vállalkozó jótállásra kötelezett, a Termékkel együtt – a 151/2003 (IX. 22.) Kormányrendelet 3. §-ában megadott tartalmi és formai követelményeknek megfelelő – jótállási jegyet is köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Ha ezt a Vállalkozó elmulasztja vagy a jótállási jegyet helytelenül tölti ki, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, amennyiben az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

Mikor mentesül a Vállalkozó a jótállási kötelezettsége alól?

A Vállalkozó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ilyen ok lehet az, ha a Fogyasztó nem rendeltetésszerűen használta, tárolta, tisztította a terméket. Erre vonatkozóan az Ékszerek használati útmutatója az irányadó, amelyet itt tekinthet meg >>

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, a Ptk. 2013. V. törvényben leírtak szerint.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Fogyasztó nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a 11.1. és a 11.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

10.   Elállás 

10.1. Tájékoztató a Fogyasztót megillető elállási jogról

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A Fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének (a megrendelés leadásának) napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

10.2.  Elállási nyilatkozat, a Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a Weboldalról is letölthető – nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: 1137 Budapest, Szent István krt. 6. III. 11/a.; info(kukac)harmoniaekszer.hu

Nyilatkozat-minta elálláshoz

Címzett: dr. Fekete Andrea e.v.

Cím: 1137 Budapest, Szent István krt. 6. III. 11/a

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A Fogyasztó(k) neve:

A Fogyasztó(k) címe:

A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

A nyilatkozat minta az 1. sz mellékletben található.

A Fogyasztó nem köteles a mintadokumentumot felhasználni, más formát is választhat. A lényeg, hogy a beküldött dokumentumból kiderüljenek a Fogyasztó adatai, a vásárlás időpontja és a termék(ek) beazonosítható(k) legyen(ek).

10.3.  A Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. A Vállalkozó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát – annak megérkezését követően – köteles E-mailben visszaigazolni.

10.4.  A Vállalkozó kötelezettségei a Fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

A Vállalkozó visszatérítési kötelezettsége

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20 és 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Vállalkozó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A Vállalkozó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Vállalkozó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Vállalkozót felelősség nem terheli.

Visszatartási jog

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Vállalkozó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

10.5.  A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni a Vállalkozónak (dr. Fekete Andrea, 1137 Budapest, Szent István krt. 6. III. 11/a). A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi a Vállalkozónak.

A Vállalkozó kifejezetten felhívja Fogyasztó figyelmét arra, hogy utánvéttel feladott küldeményt a Vállalkozónak nem áll módjában fogadni, és a vételár visszatérítési kötelezettséggel kapcsolatban a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet ide vonatkozó előírásaihoz (lsd. 23 § 2) pontja tartja magát. Erről jelen ÁSZF 10.4 pontjában, A Vállalkozó visszatérítési kötelezettségének módja c. bekezdésben olvashat részletesen.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

Elállás esetén a Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének költségét köteles viselni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot (lsd. az ékszer felpróbálása) meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a Fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a Vállalkozó a Fogyasztó elállási jogának határidejére, feltételeire, illetve a nyilatkozatmintára vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

Az elállási jog kizártsága

A Vállalkozó kifejezetten felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen az a), b), és c) pontban meghatározottak esetén:

a)    szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

b)    olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

c)    olyan termék értékesítése esetében, amely a Fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a Fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó (pl. higiéniai termékek, ha a csomagolást felbontották, színház, mozi, koncert és egyéb belépőjegyek);

11.  Adatkezelés, hozzájárulások megadása-visszavonása

A Fogyasztó személyes adatainak bizalmas kezelése a Vállalkozó elsődleges törvényes kötelezettsége, ezért a Vállalkozó a Fogyasztó személyes adatait kizárólag az „Adatkezelési tájékoztató”-ra vonatkozó rendelkezések alapján jogosult kezelni.

Fogyasztó a regisztrációjával és/vagy a megrendeléskor jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul, hogy a jelen ÁSZF-ben és az „Adatkezelési tájékoztató”-ban szereplő, illetve a regisztrációkor megadott adatokat, vagy azok egy meghatározott körét

  • a Vállalkozó az általa nyújtandó Szolgáltatás teljesítése, a Szolgáltatással kapcsolatos jogok gyakorlása, kötelezettségek teljesítése, a Fogyasztóval való együttműködés, valamint a Fogyasztó tájékoztatása céljából felhasználja, kezelje és tárolja (Adatkezelés)
  • a Fogyasztó neve, lakcíme (szállítási címe), E-mail címe, telefonszáma a Szolgáltatás teljesíthetősége és annak beazonosítása céljából a Vállalkozóval szerződéses viszonyban álló szolgáltatók, szállítók részére továbbításra kerüljön (Adatfeldolgozás)

Amennyiben a Fogyasztó törölni kívánja az általa a regisztrációkor vagy a vásárláskor megadott személyes adatait, és ezzel visszavonja az Adatkezelés és Adatfeldolgozás pontokban leírt adatkezelésekhez való hozzájárulását, akkor ezt a Vállalkozó E-mail címére (info(kukac)harmoniaekszer.hu) vagy postai címére (1137 Budapest, Szent István krt. 6. III. 11/a) küldött üzenettel teheti meg. Vállalkozó a nyilatkozat átvételétől számított 72 órán belül törli az adatokat, és a személyes adatok törlése érdekében eljár a vele szerződéses viszonyban álló szolgáltatóknál.

A Fogyasztó az info(kukac)harmoniaekszer.hu E-mail címre vagy a Vállalkozó postacímére küldött üzenetével, vagy a Hírlevelek alján található Leiratkozás feliratra kattintva visszavonhatja az elektronikus hirdetések, gazdasági reklámok megküldésére vonatkozó hozzájáruló nyilatkozatát. Adatai levelező listáról való törlésére – a Fogyasztó által választott értesítési mód függvényében – azonnal, de legkésőbb 72 óra múlva kerül sor.

A Vállalkozó az adatkezeléssel kapcsolatos jogszabályi kötelezettségének – különös tekintettel a  2011. évi CXII. törvény (Infotv.) rendelkezéseire – eleget téve, az adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatást a jelen ÁSZF szerves részét képező „Adatkezelési tájékoztatóban” ismerteti részletesen a Fogyasztóval.

12.  A Fogyasztóra vonatkozó egyéb rendelkezések

A Fogyasztó a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Fogyasztó a Weboldal használata, valamint a termékek és a Szolgáltatás megrendelése során a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően, a vonatkozó jogszabályok tiszteletben tartásával köteles eljárni. A Weboldalt nem használhatja jogsértő tartalmak, számítógépes vírusok terjesztésére, vagy jogosulatlan adatgyűjtésre, illetve a Fogyasztó a megrendelését valós igényeinek megfelelően köteles leadni.

Vállalkozó kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy a Weboldal használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Fogyasztó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Vállalkozó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.

A Fogyasztó kifejezetten felelősséggel tartozik a Vállalkozóval szemben a Vállalkozó által elszenvedett valamennyi olyan kárért, amelyet a Vállalkozónak a Weboldal Fogyasztó által történt jogellenes használata, valamint a Fogyasztó csalárd, megtévesztő magatartása okozott.

A Weboldal olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Vállalkozó felelősséget nem vállal.

Az Internet globális jellege miatt Fogyasztó elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység a Fogyasztó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Fogyasztót terheli a felelősség.

Amennyiben a Fogyasztó a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Vállalkozónak. Ha a Vállalkozó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

A Weboldalon, a termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a Fogyasztók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Vállalkozó nem vállal felelősséget. A Vállalkozó azonban fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények értesítés nélküli törlésére.

A Fogyasztó a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélye hiányában nem jogosult a Weboldalt reklámozás vagy egyéb promóciós célokból felhasználni. A Weboldal politikai célú felhasználása szigorúan tilos. Amennyiben a Vállalkozó tudomására jut bármilyen, a Fogyasztó általi szabálytalan és vagy jogellenes felhasználás, úgy jogosult a Fogyasztó regisztrációját felfüggeszteni, illetve adott esetben törölni.

A Fogyasztó köteles a regisztrált Fogyasztó nevéhez kapcsolódó Fogyasztói azonosítóját (lsd. jelszó) titokban tartani és minden szükséges és ésszerű óvintézkedést megtenni annak érdekében, hogy jogosulatlan személyek ahhoz ne férjenek hozzá.

Jelen ÁSZF-ben foglalt írásbeli nyilatkozatok a Fogyasztó, valamint a Vállalkozó által megadott E-mail címen vagy postai úton tehetőek meg.

13.  Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Fogyasztó a termékkel vagy a Vállalkozó tevékenységével kapcsolatos Fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefon: +36-30 500 4633 (munkanapokon 17 és 20 óra között)
  • E-mail: info(kukac)harmoniaekszer.hu

Vállalkozó a szóbeli, telefonon tett panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Vállalkozó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek egy példányát – a panaszra adott válaszával együtt – 5 évig megőrzi, a másolati példányt pedig átadja vagy megküldi (E-mailben vagy postai úton) a Fogyasztónak.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Vállalkozó egyedi azonosítóval lát, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Vállalkozó a hozzá írásban érkezett panaszt 14 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Vállalkozó az elutasítás indokáról tájékoztatja Fogyasztót.

Amennyiben a Vállalkozó a Fogyasztói panaszt a termék hibájára tekintettel jogosnak ítéli meg, jegyzőkönyvet vesz fel a Fogyasztó igényéről, és személyes átvétel esetén átvételi elismervénnyel veszi át a terméket, szállító közbeiktatásával érkezett termék esetében E-mail igazolja vissza az átvételt. Szavatossági vagy jótállási igény érvényesítésekor a Vállalkozónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Amennyiben a Vállalkozó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló Fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a Fogyasztónak az alábbi jogérvényesítési lehetőségei vannak:

  • Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben a Fogyasztó a Fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

A Fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékességet megalapozza a Fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.

  • Eljárás indítása a Békéltető Testületnél

Amennyiben a Fogyasztó és a Vállalkozó között a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban Fogyasztói jogvita alakul ki, a Fogyasztó kezdeményezheti a békéltető testületi eljárást. Ennek célja a Fogyasztó és a vállalkozás közötti Fogyasztói jogvitában egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében

Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület helyett a szerződés teljesítésének helye vagy a Fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás, illetve az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye szerinti békéltető testülethez is benyújtható a kérelem.

Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Vállalkozóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését, és erről írásos dokumentumokkal is rendelkezzen.

A Fogyasztó által a testülethez írásban benyújtandó, az eljárás megindításához szükséges kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a Fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a Fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a Fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a Fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a Fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a Fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a Fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, illetve ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el>>

A Vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el >>

  • Online vitarendezési platform bevonása

Amennyiben Fogyasztó úgy értékeli, hogy egyik, az előzőekben felsorolt vitarendezési lehetőség/fórum sem nyújtott megfelelő megoldást számára, és szeretné elkerülni a bírósági eljárást, akkor lehetősége van az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési platformhoz (OVR) fordulni. Amennyiben a platformon a közvetlen kommunikáció útján történő vitarendezés a Fogyasztó és a Vállalkozó között nem vezet eredményre, a felek vitarendezési testület bevonásával kísérelhetik meg a vitás kérdések rendezését,

Az online vitarendezési platform itt érhető el >> 

  • Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

14.  Műszaki információ, védelmi intézkedések

A Weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A Weboldalon megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tárolja a tárhely szolgáltatója. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű (MD5) titkosítással vannak tárolva, így ezen adatok (pl. a vevők jelszavai) nem visszafejthetők a szolgáltató által.

15.  Alkalmazandó jog

Jelen ÁSZF-re, valamint az „Adatkezelési tájékoztató”-ra a magyar jog szabályai alkalmazandók. Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelennek bizonyulna, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, az érvénytelen rendelkezés helyébe automatikusan a jogszabályoknak megfelelő rendelkezés lép életbe.

Vonatkozó jogszabályok:

  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
  • Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről
  • Az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
  • A kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény
  • A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
  • A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet,
  • A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
  • A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
  • Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX. 22.) Kormányrendelet és az azt módosító 97/2014 (III. 25.) Kormányrendelet
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Harmónia Ékszer Általános Szerződési Feltételek itt tölthető le >>

  1. sz. Melléklet

Nyilatkozat-minta elálláshoz itt tölthető le >>